Gaven i kritik som lydbog

Alt for ofte bliver kritik og feedback misforstået. Som modtager har vi en tendens til at tage det personligt, selvom det ikke altid er personligt ment. Det forhindrer os i at lytte og bruge budskabet til læring og udvikling. Som afsender har vi en tendens til at glemme, at vores feedback og kritik skal være brugbar for modtageren.   

Så længe vi ikke forstår at håndtere kritik og feedback på en sund måde, forhindrer det os i at gro som mennesker. Det komplicerer vores kommunikation, relationer, resultater og samarbejde ­– både på arbejdspladsen og i privatlivet. Kritik og feedback er fundamentale vilkår for menneskets udvikling og handler om at blive den bedste udgave af sig selv.
   
”Gaven i kritik” giver dig viden og konkrete redskaber. Du lærer hvad forskellen på kritik og feedback er. Hvorfor det er så vigtigt men også svært for os mennesker at tage imod og give kritik på en god måde. Bogen gør dig i stand til at vende din egen udvikling med det samme. Når du har læst bogen, vil du være i stand til at modtage og give kritik på en måde, så den bliver hørt og brugt konstruktivt. 

Om forfatteren: Maj Bjerre er strategisk rådgiver, coach, foredragsholder, iværksætter og forfatter. Hendes mission er at højne meningsfuldheden i danskernes arbejdsliv. Det vi gør skal give mening, og det skal vores kommunikation også. I mere end 15 år har hun kombineret forståelsen for virksomhedens dynamik med menneskets psykologi og hjulpet mennesker, virksomheder og organisationer med at aktivere deres naturlige talenter og styrker igennem personlig rådgivning, uddannelse, foredrag og længerevarende forandringsprocesser. 

 

Ledelse i dag, Lederne: "Denne bog minder dig om de ting, du nok inderst inde godt ved om at give og modtage god kritik. Men mange af os glemmer alt for ofte at gøre det ordentligt, selv om vi gør det på daglig basis. Alene af den grund er den værd at pakke sammen med solcremen, når du skal på ferie".

Magasinet Psykologi: "Relevant og velunderbygget bog".

Lisbeth Vinberg Engel, Lektor Københavns Professionshøjskole: "Bogen synes relevant for de fleste, der har med kritik og feedback at gøre og dermed også for undervisende sygeplejersker. Den kan både bruges i forhold til at udvikle sin måde at give feedback på til studerende, men også til at forstå, hvad der rør sig i studerende, når de modtager kritik og feedback".

Lektørudtalelse, Dansk Bog Center: "Ud fra mottoet: "Lad ikke ros stige til hovedet og kritik gå til hjertet" har forfatteren skrevet en letlæst og velformuleret bog for en bred målgruppe".

 

Gaven i kritik, mp3

Gå til varen
Besøg vores hjemmeside Klik her
Hvis du ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet mere kan du afmelde her. Klik her